Visszatérő kérdés, hogy a felhőtárhelyen tárolt adatainkat, hogyan tudjuk a lokális adathordózónkon, élőben szinkronizálni. A következő pár lépéses útmutatóval igyekszünk a felhőtárhely szinkronizálása témakörben segítséget nyújtani, a gördülékeny munkavégzés érdekében.
Mit tud az Autodesk Drive?
Az Autodesk Drive egy felhőalapú tárhelyszolgáltatás amely egyéni vagy csapatos felhasználás során biztosítja fájlaink rendezését, megtekintését és megosztását. Így tehát:
- Feltölthetjük fájlainkat
- Azokat különböző módon rendezhetjük, mappákat készíthetünk
- 2D és 3D modelljeinket akár élőben is megnyithatjuk, böngészőn keresztül (a szerkesztési opciók ilyenkor nem elérhetőek)
- Fájlainkat másokkal megoszthatjuk, akár csak egy linken keresztül
- Megtekinthetjük a velünk megosztott projekteket
- Több mint 60 fájlormátumot támogat (akár harmadik fél tervezőszoftverei)
Hogyan érem el?
- Az Autodesk Drive szolgáltatás minden élő licenc mellé ajándékba ad 25Gb felhőtárhelyet melyet elérhetünk: ITT
- A „Desktop Connector” segítségével pedig akár saját számítógépünkről, lokálisan is használhatjuk tárhelyünket. Az ehhez szükséges lépéseket tekintjük most át.
Desktop Connector telepítése:
- A Desktop Connector egy háttérban futó alkalmazás, amely folyamatosan szinkronizálja a felhőben tárolt adatainkat a lokális adathordozónkon.
- A telepítőcsomagot a drive.autodesk.com-on (vagy a fentebbi linkre kattintva) érhetjük el, a képen látható módon
- Egy előzetes bejelentkezés után, a jobb felső sarokban, profilképünkre kattintva tölthetjük le a szükséges telepítő fájlt
- A telepítés után, lehetséges, hogy újabb bejelentkezésre van szükség, ezt a tálcán, a háttérben futó alkalmazásoknál tehetjük meg
Használati példa: Inventor
- Megnyitás esetén közvetlen tudunk fájlokat megnyitni a szinkronizált mappából, a képen látható módon
- Sőt projektjeinket akár közvetlen, a Drive tárhelyen is vezethetjük.
- Az ilyen módon mentett alkatrészek és összeállítások, akár a referencia kapcsolatot is képesek megőrözni!
Projekt beállításának lépései:
- Az Inventor indítása után a kattintsunk a Projects fülre
- Itt az alsó eszköztárón válasszuk a New opciót
- A projekt név megadása után mappaként adjuk meg a listában szereplő Drive mappában szereplő Saját adatok mappát
- Ha mappáinkat szeretnénk rendezni, használjuk az online felületet!
Inventor és Fusion 360 együttműködés:
- A szinkronizációnak hála képesek vagyunk az Inventor és a Fusion 360 között is kapcsolatot létesíteni, együttműködni
- Erről bővebb információt korábbi webinárunkban talál: ITT
További Home office cikkek
- Autodesk szoftverek telepítése távoli munkavégzéshez
- Közös munka a felhőben – Autodesk felhőszolgáltatások
Felmerülő kérdések esetén keressék bizalommal kollégáinkat:
- Huszák Marcell +36 20 220 9483, huszak.marcell@hungarocad.hu
- Németh László +36 30 578 3690, nemeth.laszlo@hungarocad.hu